Toch nog even een paar dagen fietsen!

Na alle toestanden met mijn rug ga ik toch nog wat proberen dit jaar. De planning is om op maandag 25 juli naar het mooie vestingstadje Oud Heusden te fietsen. Vandaar op dinsdag langs de Maas met een ommetje naar Boven Leeuwen en woensdag verder langs de Maas richting Grave. Om vervolgens via Katwijk en Cuijk naar Oeffelt te fietsen. Op donderdag langs allerlei Limburgse en Brabantse weggetjes via Beugen, Boxmeer, Stevensbeek en Vliegbasis Vredepeel naar Bakel.

Op vrijdag gaat het dan weer richting huis o.a. door Helmond en langs het Eindhovens Kanaal.

Heb de dagetappes zo gepland dat ik altijd vrij snel richting huis kan of me op kan laten halen mocht het fietsen of kamperen i.v.m. mijn rug niet lukken. Het word volgens de weerprofeten heerlijk fietsweer dus daar zal het niet aan liggen.

23 juli 2022

Nou ja zeg. Gaan we weer. Grondzeiltje vast aan de tent geknoopt, scheelt een boel tijd met opzetten en inpakken van de tent, wat denk je....tentzak scheurt uit. Dus ik naar Bever Sport Eindhoven nieuwe tentzak halen. In winkel assortiment niet te krijgen.

Na heel veel zoeken toch gevonden in een of andere kan nog wel eens van pas komen doos! Top service van Bever Eindhoven en....nog gratis ook!!!!

24 juli 2022;

Vandaag weer een ding. Ikke mijn Helinox stoeltje uitpakken, in elkaar zetten, wat denk je kan er dus absoluut niet meer op zitten!!! Zithoogte van 23 centimeter gaat dus echt niet meer lukken met mijn rug, ik ouwe man. Gelukkig is Bever Sport Eindhoven vandaag open. Nieuwe stoel, Helinox Café Chair gekocht. Wel effe € 169,95 maar zit perfect, de race van Max Verstappen vandaag  hierop zittend helemaal uitgekeken!

Verder vandaag alles ingepakt, dagetappes in Garmin navigatie gezet, zoals gezegd de race van Max Verstappen gekeken. En daarna de slot etappe van de Tour de France, ben ik weer helemaal bij. Daarna lekker frietjes gegeten en een paar biertjes gedronken met mijn dochter en schoonzoon, volgens mij ben ik er wel klaar voor morgen.

Ik heb er in ieders geval onwijs veel zin in!!!!!

25 Juli 2022

Vanmorgen eerst nog even langs de Appie om contant geld en broodjes voor de lunch te halen. Na nog wat buurten over en weer, je komt altijd iemand tegen die je kent om half 10,

Trappen met die hap!!!!

Is wel weer wennen zo met het hele spul op de fiets zeg. Kan al meteen merken dat ik het vandaag redelijk rustig aan gaan doen. Wind van voren, kracht 4 5, totaal geen voorbereiding, dat word nog een feestje vandaag. Maar gaat goed komen! Via via naar het Beatrix kanaal gereden en dan linksaf de Eindhovensedijk op richting Oirschot. Het centrum van Oirschot links laten liggen omdat ik hier al zo vaak geweest ben om door te fietsen naar Spoordonk. Hier even bij de Spoordonkse watermolen(zie foto) een kleine pauze genomen met wat te drinken en om een banaan te eten.

En zo verder naar Oisterwijk. Wat ik nog even zeggen wil. Wat hebben we in de buurt van Eindhoven toch een prachtige fietsomgeving! Al door de stad, langs een kanaal, door bos en hei, langs verschillende vennen en door en langs leuke dorpjes en buurtschappen gefietst. Hoe vaak je hier ook komt, het is toch elke keer weer anders. In Oisterwijk aan de lunch, effe in de schaduw op een bankje broodjes met bacon en ei zitten eten lekker. Twijfel nog even of ik bij een tante van me op bezoek ga, is een eindje om, maar weet niet of ze thuis zijn en telefoonnummer heb ik niet bij hand. Dus doe ik dat maar niet. Even verderop toch nog een welverdiende bak koffie gehaald en ik kan er weer even tegen.

Dwars door het centrum van Oisterwijk, wat ook een heel mooie plaats is, genoeg te zien, veel mogelijkheden voor de lunch. Van heel simpel een cafetaria tot heel luxe restaurants. Voor ieders wat wils dus. Intussen toch stiekem al 34 km. tegen de wind in gereden en begin toch wel aardig moe te worden. Maar dat geeft niet ik kom vandaag wel waar ik wezen wil. En verder naar Ulvenhout. Dwars door het mooie levendige centrum waar ook genoeg te doen en te beleven is. Na Ulvenhout kom ik langs een ijsautomaat waar je zelf je ijsje kunt tappen, het is broeierig warm dus ijsje eten. Nog wat leuke tips gehad te hebben over hoe te fietsen en zo van een Ulvenhoutse schone weer verder. Na een mooi stukje door de Loonse en Drunense duinen kom ik aan in Drunen. Hier al fietsend een beetje rond zitten gapen, niks bijzonders te zien. Dus weer door, brug over de rijksweg beklommen en via Elshout naar Heusden. Tijd genoeg, dus onderweg nog een half uurtje pauze gepakt, zittend op een bankje in de schaduw met de beentjes lang uitgestrekt, want die hadden er ook niet veel zin meer in.

In Heusden boodschappen gedaan bij COOP. Word bami met kip vanavond. Expeditie camping laat ik achterwege, heb al een camping uitgezocht voor vandaag. Daar rijd ik om 4 uur het terrein op. De eigenaren zitten op Tilburg kermis, roze maandag aan het vieren, zo vertellen ze me als ik ze bel. Zoek maar een plaatsje op het trekkersveld achter het sanitair gebouw bij de 2 flamingo's we zien je straks wel.

Dus ik heel de camping over gehobbeld, linksom langs het sanitair gebouw zoekend naar 2 flamingo's, blijkt het een heel klein tuinbeeldje te zijn hihi haha, maar ik ben waar ik wezen moet. Mooi veldje in de luwte met die 2 flamingo's, een overkapping, picknick bank, stroom om alle elektra op te laden en een koelkast.

Dus vanavond koud bier, wat een luxe. In rap tempo kamp johnnyontour opgebouwd, onder de heel nette, ruime douche gesprongen en de avondhap klaargemaakt. De eerste dag zit erop de kop is eraf.

Dagafstand 59 km.

Minicamping de Reekens in Heusden. Een aanrader! Leuke camping toffe eigenaar. € 15,00

Dinsdag 26 Juli 2022

Om 7 uur wakker, geslapen als een roosje. Denk dat ik mijn nieuwe Vaude luchtbedje hier maar de schuld van geef, heb ik het in ieders geval een keer niet gedaan. Koffie gehaald bij de receptie en ontbijtje klaar gemaakt met lekkere gekoelde vleeswaren en dito kaas. Alleen de boter is niet te smeren. Och elk voordeel heb zijn nadeel toch. Smaakt toch beter als dat het de hele nacht in de voortent op de grond gelegen heeft.

Alles weer netjes in de tassen gepakt, nog een kop koffie en een praatje met de camping eigenaar verder, om kwart over 9,

Trappen met die hap!!!!

Eerst naar en door het mooie vestingstadje Oud Heusden alwaar ze van die fijne kinderkoppen neer gelegd hebben. Stuiter zo ongeveer van mijn zadel met al dat gehobbel. Goed voor mijn rug ook trouwens. Maar moet gezegd worden rug houd zich goed, weinig last, wel af en toe een keer rekken en strekken en op tijd een keer van de fiets dan gaat het goed.

Snel de route langs de Maas weer opgezocht en weer verder lekker in de zon. Dacht vandaag wind mee. Wind gedraaid vannacht pech dus. Waait ook niet zachtjes ook zeg. Maar je kunt niet alles hebben.

Zo kom ik door en langs de volgende plaatsen. Bokhoven en Engelen beide een stadsdeel van het mooie 's Hertogenbosch. Allemaal heel leuk fietsen, onderweg weer genoeg te zien. Begin onderhand behoorlijk honger te krijgen, Het Veerhuis in Bokhoven is nog dicht. Stuk verder fiets ik voorbij Chauffeurscafe Treurenburg waar ik zo van de omgeving zit te genieten dat ik compleet vergeet dat ik honger heb, moet je nagaan zo mooi fietsen vind ik het hier. Komt verderop nog wel een uitspanning voor het versterken van de inwendige mens denk ik zo. Intussen word ik ook nog effe verrast door een pittige regenbui, koelen we lekker af het is knap benauwd weer vandaag. Twijfel nog even wel of geen regenjas aan die toch maar aangedaan, krijg ik het lekker nog warmer pffft, loopt iets vanonder mijn pet over mijn nek zo naar beneden mijn shirt in. Nee geen raar beest, gewoon lui zweet, geen paniek haha. Gewande en Het Wild voorbij, prachtig restaurant wat denk je....dicht. Begin nu toch wel heeeel veel honger te krijgen. Net voor Maren-Kessel toch maar effe iets uit de tas gegeten, sta op omvallen van de honger en de dorst en dat is nu ook weer niet de bedoeling.

Eindelijk, na nog een gemeen stukje met wind tegen kom ik in Lith aan waar ik bij het Litse Bakkertje een plekje vind om mijn buikje lekker rond te eten. Giga uitsmijter met kaas en spek en warme koffie, want warm is het intussen echt niet meer. Het is vandaag echt grote verkleeddag. Fleecevest aan en uit, regenjas aan en uit, iets voor in de catalogus van de BonPrix te zetten of zo.

Kom hier ook nog heel wat vakantiefietsers tegen met elk hun eigen verhalen en belevenissen, heel gezellige lunch geworden zodoende. Nog een stukje door het mooie Lith naar de veerpont welke me richting de dijk naar Alphen brengt. Dat gehannes met de wind tegen vandaag heeft er weer behoorlijk ingehakt, even op de kaart kijken hoe snel ik in Boven Leeuwen, mijn eindbestemming voor vandaag kan komen. Als ik de nummers van een aantal fietsknooppunten volg kan ik een stuk wind tegen, een stuk met wind van opzij enz. doen en dan moet ik eerst in Beneden Leeuwen uitkomen voor de boodschappen en daarna door naar de camping kunnen fietsen. Gaat goed als laatste linksaf het Zijveld op, vol wind tegen, krijg ik net voor Beneden Leeuwen een brug voor de kiezen, categorie hoe verzin je het zo steil, of ben ik toch echt moe, waar ik fietsend echt niet meer bovenkom. Beentjes willen echt niet meer, lopen dus! Dit heeft wel weer het voordeel dat als ik eenmaal boven ben, rol ik zo zonder moeite in Beneden Leeuwen bij de Lidl naar binnen voor de boodschappen. Nog een kilometertje of drie dan bereik ik de camping in Boven Leeuwen. Expeditie camping hoeft ook vandaag niet, weet de weg, ga naar bekend terrein vandaag. Knap uitgevloerd maar een super fietsdag gehad en heel tevreden en blij dat ik dit met mijn rug allemaal alweer kan. Heb tevoren met plannen van deze reis goed ingeschat wat mogelijk is betreft de te fietsen dag afstanden . Over het weer van vandaag gaan we het maar niet hebben, echt Hollands zomerweer, wind mag wel stukje minder gemiddeld 20 graden in de zon en zonder zon was het een bibber temperatuur.

Vanavond broodjes warm vlees, een gezonde maaltijdsalade met garnalen en later krijg ik nog een broodje Hamburger wat over was, gekregen van Mark de eigenaar van de camping. Onder het genot van een biertje en een zak borrelnootjes, een praatje met de andere campinggasten waarvan ik er enkele nog ken van eerdere bezoeken hier, op het gezellige terras van de camping word het in rap tempo 10 uur, frisjes vanavond, tijd om het tentje voor de nacht op te zoeken.

Dagafstand 51 km.

Camping Den Hoogen Berg in Boven Leeuwen. €15,00. Al vaker hier geweest, zie eerdere reisverslagen over mijn reizen in het het voorjaar en het najaar van 2021.

Woensdag 27 Juli 2022

Fris nachtje vannacht lekker geslapen, wel veel last van optrekkend vocht waar ik nu, anders dan in het verleden, geen of weinig last meer van heb. Dat zit zo. Had altijd al wel een extra grondzeiltje bij me maar was een gedoe om dat fatsoenlijk onder de tent te leggen. Daarom gebruikte ik het eigenlijk niet of de ondergrond moest echt slecht zijn met veel takken, stenen of andere scherpe dingen. Heb dit zeiltje nu voor ik vertrok vast onder de tent geknoopt, reuze handig en scheelt een boel tijd met opbouwen en afbreken van mijn tentje. Het opgerolde tentje past zelfs nog gemakkelijk in de nieuwe tentzak. De rest weer in de tassen gepakt, tent en stoeltje in de grote pakzak en we zijn weer reisbereid.

Ruik intussen de bestelde verse broodjes al die in de oven liggen te bakken, weer helemaal lekker met kaas en worst, een plons koffie en een sapje is de inwendige mens ook weer versterkt. Nog een tijdje met Mark en Christa de eigenaren van de camping zitten praten. Natuurlijk weer veel te laat weg zoals altijd hier. En om 10.30 uur dan toch eindelijk

Trappen met die hap!!!!

Eerst in de richting van Appeltern, een stukje wat ik al vaker gereden heb dus niets spannends aan. Wat wel een feest is.....wind mee vandaag, gaat als de brandweer in vergelijking met dat geworstel van de vorige twee dagen. In Appeltern kun je de beroemde tuinen van Appeltern bezoeken. Ik vind tuinen alleen maar mooi als er klinkers liggen met zomin mogelijk groen maar voor mensen die wel van veel groen en bloemetjes in de tuin houden is het misschien wel leuk om hier eens te gaan kijken. De omgeving is ook heel mooi dus je een dagje vermaken moet op zich heel goed kunnen hier.

Na het gemaal dat ik na Appeltern tegenkom uitgebreid bekeken en gefotografeerd te hebben gaat het verder over de dijk langs de Maas naar Batenburg waar ik het pontje over de Maas wil nemen naar Demen. Gelukkig varen de meeste pontjes over de Maas wel. Hoorde gisteren dat i.v.m. de lage waterstand van de Waal dat daar diverse pontjes uit de vaart zijn genomen. Als je dit niet weet of de gok neemt, zoals het een andere vakantiefietser overkwam die ik gisteren tegenkwam, kun je best nog wel eens een heel stuk om moeten fietsen!

In Batenburg, een mooi plaatsje aan de Maas kwartiertje op het pontje zitten wachten en zo naar de andere kant van de Maas gevaren, is altijd leuk zoiets. Zeker als het zoals hier een pontje alleen voor voetgangers en fietsers is.

Aan de overkant ga ik weer een stuk van de officiële Maas route volgen met wat doorsteekjes en afkortingen. Zo kom ik eerst in Ravenstein aan waar ik, hongerig op het terras van restaurant Brass aan de Maas neerval. Lijkt me dat ze hier wel een lekkere middaghap hebben. Dus ferm aan de omelet met zalm, heerlijk vers brood en wat groenvoer voor de vitamientjes weg gespoeld met een paar flinke koppen koffie. Helemaal top en echt lekker, wel duur grapje zomaar € 18,50. Wat ik ook jammer vond dat ik om dat op te eten ruim een uur gezeten heb, beetje erg lang vind ik, omdat het er niet echt druk was en ze met vier man bediening liepen. Normaal moet zoiets toch in een half uurtje gepiept kunnen zijn dacht ik zo. Nog even het haventje bekeken en weer verder langs de Maas door de Keentse Uiterwaarden naar Grave. Onderweg nog even gestopt bij het Gemaal van Sasse wat ik bij een eerder reisverslag al eens uitgebreid beschreven heb. Linksaf onder de brug door sta ik gelijk in het mooie Grave. Leuk plaatsje om eens doorheen te wandelen. Van alles te doen veel leuke plekjes voor de lunch. Ik rijd echter verder langs de molen in Gassel via Beers naar het mooie Cuyk aan de Maas. Ga hier even uitgebreid boodschappen doen dit keer bij de Aldi.

Hier nog even wat kleins gegeten en gedronken, knap warm vandaag toch weer. En natuurlijk beginnen de beentjes het ook wel weer genoeg te vinden voor vandaag. De kracht die erin zat voor de operatie zijn ze denk ik in het ziekenhuis vergeten mee te geven toen ik naar huis mocht, maar eens bellen als ik terug ben of ze die kracht nog ergens hebben liggen bij gevonden voorwerpen of zoiets hihi haha. Wie weet!

Zo even links en rechts en weer links en weet ik veel de bordjes Maasroute door Cuyk gevolgd, dacht komt niet goed zo, maar zo rijd ik toch Cuyk weer uit langs de Maas richting...jawel je verzint het niet het dorpje Sint Agatha waar je het klooster kunt bezoeken. Bestaat al een heel tijdje sinds 1371 en is een bezoek meer dan waard. Er worden rondleidingen gegeven en naar het schijnt kun je er ook lekker eten en natuurlijk brouwen ze er bier. In de directe omgeving kun je ook terecht voor een mooie wandeltocht of fietstocht.

Zo fiets ik verder langs de Rijtjes en kom op een zandweg uit. Denk wat nu weer maar klopt toch kom van de andere kant naar de camping voor vandaag gereden. Staat van hieraf zo lekker aangegeven dat ik er al bijna voorbij ben voor ik het gezien heb. In mijn ooghoek zie ik iemand die me aanroept, de campingeigenaar. Gelukkig anders was het vandaag misschien toch nog expeditie camping geworden. Krijg je als je lekker rond zit te gapen naar al dat moois onderweg, zijnde 2 bomen, een koe, een tractor en oja, een heel mooie jonge dame op een renfiets die me de weg wilde vragen. Mooi plekje gekregen in de schaduw onder de kastanjebomen, picknickbank erbij. Top!. Je kunt er ook nog voor kiezen om direct aan de Maas te gaan staan, je zit dan wel erg ver van de voorzieningen van de camping verwijderd. Alleen bij de aangewezen plek geen stroom direct in de buurt, maar mijn powerbanks zitten nog vol geen probleem. Mijn buurtjes komen uit Weert en gaan naar Praag fietsen de komende weken, die hebben nog een mooie tocht te gaan. Sanitair helemaal top met lekker warme douches en met de toiletten was ook niks mis, alleen wat ver lopen van de tent. Het stel weer getroffen waarmee ik dinsdag in Lith de lunch verorbert heb dus was weer heel gezellig allemaal. Ze hebben vandaag ongeveer dezelfde route als ik gereden, toch zijn we elkaar niet tegen gekomen. Voor de warme hap vanavond, gesneden filetlapjes met aardappeltjes en erwtjes met worteltjes en als toetje roomvla en een banaantje.

Gaat weer helemaal goed komen vandaag.

Dagafstand 48 km.

camping de Maasvallei Oeffelt. € 15,00. In het hoogseizoen ook gezellige Bistro bij de ingang van de camping nu helaas alleen open in het weekend op vrijdag en zaterdag.

Donderdag 28 Juli 2022

Frisjes vanmorgen onder de kastanjebomen, geslapen als een roosje dat dan weer wel. Om 8 uur bedje uitgerold. Iedereen al weg of aan het inpakken. Tsjonge is geen werk maar vakantie maar ieder zijn ding natuurlijk. Eerst maar eens goed wakker worden, richting het sanitair gebouw en wat lekkers eten. Heel de rommel weer op zijn plekkie in de tassen en om half 10,

Trappen met die hap!!!!

Eerst nog een stukje de Maasroute gevolgd en vrijwel meteen kom ik de Maasbrug bij Gennep tegen. Sinds in 1955 geopend de verkeersverbinding tussen Gennep via Boxmeer naar Cuyk. De brug overspant de Maas en is 313 meter lang en 11 meter breed. Heeft 5 overspanningen van ongeveer 62 meter. Het betreft een stalen vakwerk brug met een betonnen rijdek met buiten de staalconstructie aan beide kanten vrijliggende fietsstroken. Zo weten we dat ook weer. De oorspronkelijke Maasbrug die hier lag werd in 1873 aangelegd als spoorbrug en maakte deel uit van het vroegere Duits lijntje.

Na een kilometer of zeven verlaat ik de Maasroute om rechtsaf Boxmeer in te rijden. Hier drink ik eerst maar eens een bak koffie bij een Shell pomp. En weer verder. Had vanmorgen het slimme idee om in mijn gewone korte broek te gaan fietsen. Er zijn mensen die vinden het heerlijk, ik vind het helemaal niks, kreeg al snel pijn in mijn kont en last van schuurplekken in mijn liezen. Omkleden dus fietsbroek aan. Fietst toch een heel stuk fijner. Op mijn gemakje richting Stevensbeek daar bij Theehuis Ons Truuske neergestreken. Zo ongeveer de hele lokale bevolking zat er op het terras, verder is hier in het dorp dus echt niks te beleven. Flink stuk appelgebak met slagroom en een lekkere bak koffie. Smaakte goed, Truuske had ook babbels zat dus was weer best gezellig.

Verder langs de Hondsberg en het Zwartewater naar Vredepeel. Heel mooi stuk door de bossen, vennen en de heide. In Vredepeel even gestopt voor de Luitenant Generaal Best kazerne waar ook een vliegbasis bij ligt. Van hieruit word ook al het wapentuig wat Nederland aan de Oekraïne schenkt en verkoopt klaargemaakt en verstuurd. De vliegbasis is in principe alleen voor oefeningen en in oorlogstijd operationeel maar nu vliegen er toch heel grote vliegtuigen af en aan om al dat spul richt de Oekraïne te krijgen. Lopen en rijden ook allemaal van die groene mannekes met een helm op en een geweer in de handen.

Over de kazerne even kort;

Is vernoemd naar Luitenant Generaal Petrus Best. Hij was commandant van de Nederlandse luchtverdediging tijdens de Duitse invasie in Mei 1940. De kazerne staat op een plek waar in September 1944, bij de bevrijdings gevechten een hevige strijd is gevoerd. Ook nu nog, zoveel jaren later worden er nog munitie, uitrustingsstukken en zelfs de overblijfselen van toen gesneuvelde soldaten gevonden.

Zo weten we dat ook weer.

Zo gaat het verder, linksaf langs de Stippelberg naar Milheeze. Nog even vlug een broodje en een koude cola en verder naar Bakel voor de boodschappen voor vanavond. Hier ook nog wat flappen uit de flappentap gehaald en verder naar de camping. Onderweg nog even Garmin aan de stroom van een powerbank, want route is me niet helemaal duidelijk. Kom ik aan bij camping Het Tolhuis. Mooie camping, maar op een camper na, die ook verlaten is helemaal.........leeg. Daar heb ik dus geen zin in. Plan de campagne. Expeditie camping kan weer beginnen. Ken natuurlijk de omgeving hier dus rechts links rechts de Heikantseweg op richting Aarle-Rixtel. Bij kapelekke van een of andere heilige rechtsaf de Asdonkseweg op. Alles bij elkaar toch 6 km. fietsen, kom ik toch op een mooie dagafstand uit. Hier moet ergens links nog een mooie camping zijn. Normaal te kort bij huis nu helemaal prima.

Jammer dat er geen echte trekkersplaatsen dicht bij het sanitair zijn daarom plaatsje nr. 1 gekregen. Helemaal top 20 meter tot sanitair gebouw met picknick bank ervoor. Poep chic sanitair superschoon. Spulletje opgebouwd, warme hap klaargemaakt, Goulash met rijst en doperwtjes en de avond, tot half 11 lui onderuit zittend onder het genot van een biertje door gebracht.

Koud is het niet dus helemaal prima zo. Iedereen is voor een praatje te vinden, sommigen lullen me werkelijk de oren van de kop en ik natuurlijk terug lullen, worden het toch nog zinnige gesprekken. Erg vriendelijke mensen allemaal.

Dagafstand 52 km.

Camping Aldorrum Aarle-Rixtel. Helemaal top! Aanrader.

Er zit ook een soort B&B en een logement met kamers bij. En i.p.v. een trekkershut kun je er een trekkerskamer huren!

Vrijdag 29 Juli 2022.

Een klap onweer vannacht, niet normaal zeg en daarna begint het zachtjes te regenen. Vlug wat spullen binnen gelegd en lekker weer in slaap gevallen. Zeven uur, drup drup. Toch maar effe eruit, wat gegeten. Nog steeds drup en niet echt warm dus terug naar bed verplicht uitslapen. Om 9 uur dan toch echt wakker. Weer wil niet echt toch maar inpakken die handel. Ondertussen krijg ik van de buren nog een lekkere kop koffie en ziet de wereld er ineens ook een stuk zonniger uit. Bij de receptie nog even de sleutelborg ophalen en om half 11,

Trappen met die hap!!!!

Navigatie kan in de tas blijven vandaag, gaat door heel bekend terrein naar huis vandaag. Eerst naar Aarle-Rixtel en vandaar binnendoor langs Kasteel 't Croy naar Stiphout. Door Zandbergen en langs de Papenvoortse Heide en een klein stukje Nuenen steek ik de weg van Eindhoven naar Helmond over en ga rechtsaf richting Eeneind. Via de Collse Watermolen de Hulsterbrug en een stukje langs het kanaal neem ik de weg naar Eindhoven. Bij de frituurhal een broodje en wat drinken. Is lunchtijd. En zo de laatste 300 meter naar huis. Casa Camelia.

Dagafstand 23 km.

Elke dag ondanks de vrij korte afstanden moe. Maar gelukkig, tegen mijn verwachting in, weinig of geen last van de rug.

Goed geslapen, goed gegeten en natuurlijk ook elke dag nog een stukje gefietst.

Blij dat ik gegaan ben, twijfelde hierover nog wel even, maar het heeft me echt goed gedaan!

Het weer was echt Hollands zomerweer met wind zon en wolken en af en toe een buitje voor het stof.

Gemiddeld 23 graden, veel wind de eerste 2 dagen natuurlijk tegen en af en toe toch vies benauwd.

Al met al perfect fiets en kampeerweer gehad.

Mooie dingen gezien en ontdekt onderweg, is altijd weer genieten wat je onderweg aan nieuwe dingen ziet en tegenkomt ook al ben je er vaker geweest of langs gereden.

Totaal gereden 233 km. Per dag gemiddeld met een korte laatste dag meegeteld bijna 47 km.

Daarvoor heb ik dagelijks 4 uurtjes voor op de fiets gezeten, de rest van de tijd overdag was rust, relax en rondgaap tijd.

voor meer info over deze reis