Alles over de Himiway Cruiser in 2024;

Januari 2024;

Mijn achterband begint nu echt wel te verslijten en is aan vervanging toe. Daarom heb ik een nieuwe besteld bij en geleverd gekregen van Himiway. De Kenda Krusade met anti lek bescherming. Deze band schijnt beter te zijn betreft wegligging en nog belangrijker de levensduur als de banden van Kenda die standaard gemonteerd werden bij aflevering. Ik ben benieuwd want de band die ik ga vervangen is maar 4250 km. meegegaan en dan is bijna € 130,00 (dit is omgerekend € 0,03 per kilometer!!!) voor een nieuwe band best wel veel geld. Twee nieuwe binnenbanden had ik al eerder gekocht dus monteer ik die gelijk ook eentje.

Is het achterwiel weer compleet voorzien van nieuw, vers rubber. De voorband kan gelukkig nog makkelijk een rondje mee dus die hoeft nog niet vervangen te worden. Dat scheelt weer.

Dit klusje kan ik makkelijk zelf doen en zo bespaar ik op de kosten, rond de € 60,00 die mijn eigen fietsenmaker hiervoor in rekening brengt en dat is weer mooi meegenomen.

Ik heb op You Tube wat montage filmpjes zitten bekijken en het moet een vrij simpel maar best wel bewerkelijk klusje zijn om te doen. Maar leerzaam en leuk om op een regenachtige dag als vandaag, 3 Januari 2024, aan te beginnen.

Storm Henk is buiten aardig bezig met veel wind en flinke plensbuien dus buiten heb ik vandaag toch niks te zoeken.

Er moeten nogal wat onderdelen gedemonteerd en later weer gemonteerd worden om het achterwiel er makkelijk uit te kunnen halen en het later weer te kunnen monteren. De remklauw en de zwarte beschermingsbeugel van de versnelling moeten er eerst af en natuurlijk moet de elektrische aansluiting van de motor los gekoppeld en weer aangesloten worden.

Met goed kijken en opletten moet dit lukken!

Zo op het eerste gezicht lijkt het wel mee te vallen. Maar waar let je nu op en zie je wanneer je band echt versleten is?

Je let op de slijtage van het middelste profiel. Zoals je op bovenstaande foto kunt zien zijn deze zover versleten dat er door het verdwenen profiel minder grip is en de kans op lekkage heel groot geworden is. Deze band zou technisch gezien nog wel een paar honderd kilometer mee kunnen gaan maar zoals met alles, voorkomen is beter als genezen. Verder zie je op de bovenste foto links ook geen overmatige of rare slijtage aan de buitenkant van de band wat betekent dat de bandenspanning van 1.8 bar precies de juiste spanning is geweest. De band ligt zoals die gemonteerd is geweest is op mijn Himiway Cruiser. De bovenkant van de band was gemonteerd aan de kant waar de versnelling zit. Je kunt aan het meer versleten profiel op het loopvlak aan die kant van de band zien dat er toch best wel wat krachten vrijkomen bij het trappen.

==========================================================================================

Ik ben nu een paar uurtjes verder en de nieuwe achterband is gemonteerd!

Viel het mee.....ik moet zeggen ja 100%. Een kwestie van gewoon aan beginnen.

Wat heb je aan gereedschap nodig?;

Setje inbussleutels om de remklauw en de beschermingsbeugel van de versnelling te kunnen demonteren en te monteren. 

Kniptangetje om de Tie-Wrap waarmee de stroomkabel vast zit los te knippen.

Een korte Tie-Wrap.

Een steeksleutel maat 18 en een bahco of te wel een verstelbare moersleutel.

Setje bandenlichters en een goede fietspomp met bandendrukmeter.

Zie foto beneden.

Werkwijze;

Zoek een montage filmpje op You Tube en het wijst zich eigenlijk vanzelf.

Maar toch in Jip en Janneke taal;

Haal als eerste de accu van de fiets. Zo veroorzaak je geen kortsluiting in het elektrisch systeem en zet je de elektra van de fiets niet onbedoeld aan. Je zou daardoor eens met je vingers ergens tussen komen, dit is niet fijn en best wel pijnlijk. Schakel de versnelling in de 7e versnelling. Zet de fiets daarna op zijn kop en ga eerst eens kijken hoe alles gemonteerd zit. Maak desnoods foto's of schrijf het op als je ergens specifiek op denkt te moet letten.

Ik ben een ding tegen gekomen bij het loshalen van de zwarte beschermingsbeugel voor de versnelling. Het ene boutje is langer als het andere. Bij het lange boutje zit de steun van het achterspatbord mee gemonteerd. Effe opletten dus.

Schroef daarna de remklauw los. Dit zijn twee zwarte boutjes die bovenop de remklauw zitten. Dit zie je vanzelf.

Knip daarna de Tie-wrap waarmee de stroomkabel vastzit voorzichtig door en draai de zilverkleurige wartel linksom los en trek daarna voorzichtig de stekker los. Veeg de twee delen meteen even schoon met een droge doek. Gebruik geen contactspray of andere troep om deze schoon te maken!!

Leg de ketting van het voorblad af en leg deze aan de binnenzijde van het blad op het frame zo zit die niet in de weg.

Haal vervolgens de rubber beschermdoppen van de asmoeren en draai deze los met sleutel maat 18.

Eerst de kant waar de aansluiting van de motor zit losdraaien!!!

Deze moer niet helemaal verwijderen de moer die aan de kant van de remschijf zit wel en wel hierom. Pak nu de Bahco. Er zit een plat gedeelte op de as waarmee je deze een klein beetje draaien kunt, door dit voorzichtig te doen aan de kant waar de remschijf zit komt het plaatje met dat lipje erop wat op de as zit in lijn te staan met de as en het asgat en komt deze los. Op deze manier kun je het wiel er makkelijk uittillen.

Laat de binnenband leeglopen en haal die uit de buitenband. Daarna haal je de buitenband eraf. Controleer ook even het velglint of dit niet beschadigd is en kijk ook even naar de spaken op eventuele spaakbreuk en de boutjes waarmee de motor vastgezet is of deze niet loszitten als je toch bezig bent. Op de remschijf staat net als op de band een pijltje met op de band de omschrijving rotation/direction wat de looprichting van de band aangeeft. Monteer de buitenband dus in de goede richting anders gaat het niet goed. Pomp de band na montage op met een bandenspanning van 1.8 bar. Laat de band daarna weer leeglopen en duw het ventiel naar binnen en pomp daarna de band weer op spanning. Je voorkomt hiermee dat de binnenband bij het ventiel onder de rand van de buitenband blijft zitten. Je krijgt dan een bult op je buitenband of in het ergste geval scheurt of klapt de binnenband en kun je opnieuw beginnen.

Na montage van de band zet je het achterwiel er weer in. Let op dat je de ketting er weer goed oplegt, op het kleinste tandwieltje dus. Draai met de bahco weer een beetje aan de as totdat het plaatje met dat lipje wat op de as zit in een lijn met de as en het asgat staat. De as glijd nu heel makkelijk in de uitsparing, het asgat, waar die in moet zitten. Draai de asmoeren weer aan en doe de bescherm doppen er terug op. Sluit de stroomkabel weer aan. Let er op dat de markeringen op de stekkers recht tegenover elkaar staan!!! Anders beschadig je deze. Zet de stroomkabel weer vast met een Tie-wrap. Monteer vervolgens de remklauw en de beschermingsbeugel weer, let op de verschillende lengtes van de boutjes en vergeet het steuntje voor het spatbord niet!!!

Maak daarna ook meteen even de trapkracht sensor voorzichtig schoon. Deze zit aan de linkerzijde op de trapas en kun je makkelijk schoonmaken als de fiets op zijn kop staat. Ik gebruik hiervoor altijd een vochtig wattenstaafje en een schone droge doek. Plaats na het schoonmaken de accu op de fiets en zet de elektronica aan en controleer of het rode lampje wat op de sensor zit werkt door de trappers een paar slagen rond te draaien. De motor moet nu ook aangaan. Je hoort en voelt dit heel duidelijk.

Zet de elektronica weer uit en zet de fiets weer op de wielen. Zet de elektronica weer aan en controleer met het handgas nogmaals of de motor werkt.

Als die het doet heb je net zoals ik goed werk geleverd!

 

Wat kun je verder nog aan verrassingen tegenkomen bij het vervangen van je achterband?

Tja logisch natuurlijk.......onderdelen die versleten zijn. Welke kunnen dit zijn?

Het voorblad, de ketting, de cassette en de remblokjes.

Ben je handig en heb je het juiste gereedschap om dit te doen kun je deze onderdelen makkelijk zelf vervangen. Houd er wel rekening mee dat je bij Himiway alleen het crankstel met het voorblad erop kunt bestellen en de rest van de onderdelen bijvoorbeeld bij de fietsenmaker op de hoek of bij een Himiway dealer in de buurt moet bestellen. Twijfel je eraan of je het zelf wel kunt, ga niet zitten pieren maar laat het werk doen door een fietsenmaker die dit voor je wil doen of als die bij je in de buurt zit door een Himiway dealer!!!

BANDEN.......

Zoals ik in Januari al uitgebreid vertelt heb over het vervangen van de achterband heb ik toch besloten om nu al de voorband te gaan vervangen. Na de eerste paar honderd kilometer gereden te hebben met de nieuwe achterband erop valt het mij op dat mijn Himi bij het insturen van een bocht eigenlijk alleen maar rechtdoor wil. De voorband is om het zo te noemen vierkant gereden en daarom stuurt en rolt het niet lekker meer. Ook heeft de achterband een ander profiel als de voorband. Dit heeft er denk ik ook wel iets mee te maken. Ik had bij Himiway nog wat kortingspunten staan die ik verzameld heb met eerdere aankopen en zodoende kreeg ik mooi € 28,00 korting op deze nieuwe band en dat is weer mooi meegenomen toch.

Dus ook al lijkt de voorband nog redelijk tot goed te zijn is mijn advies toch om altijd de twee banden samen te vervangen. Heb je niet lek gereden en zie je op het oog geen beschadigingen dan kun je wel de oude binnenband weer monteren want dat leid in principe weinig. Ik vervang de binnenbanden als ik niet lek gereden heb altijd na de montage van de tweede nieuwe set banden. Ook zorg ik ervoor dat ik thuis altijd twee binnenbanden op voorraad en voor het grijpen heb liggen. Op reis neem ik er altijd eentje mee als reserve mocht er onderweg iets raars gebeuren. Zo kom je nooit voor verrassingen te staan.

Bij de Himiway is het vervangen van de binnenband van het voorwiel onderweg is niet zo'n hele grote klus. Voor de achterband is het een ander verhaal. De band plakken is hier de beste optie of je moet zin hebben om ergens langs de kant van de weg je achterwiel eruit te gaan halen om de binnenband te gaan vervangen.

En jullie weten het ondertussen in beide gevallen;

De wet van Murphy...............!!!!

Of het zeikt dan van de regen of het is dan knalheet! Allebei niet fijn. Dus plakken die band en snel weer verder.

Tot slot heb ik nog een tip! Schaf een sleuteltje aan om het binnen ventiel uit de binnenband te kunnen draaien. Het is een autoventiel en met een pen of een kleine schroevendraaier lukt het ook wel om de band helemaal leeg te laten lopen maar dit duurt erg lang. Als het ventiel eruit is is de band ook meteen helemaal leeg. Dit werkt een heel stuk makkelijker. Vergeet voor je dit doet niet om het gaatje in de band te markeren met een krijtje. Wel zo handig want dan vind je de plek waar het gaatje zit ook weer makkelijk terug en hoef je niet te gokken waar het zit. Bij een goede fietsenmaker of bij een automaterialen zaak kan je dat sleuteltje kopen. Het kost ook geen wereldbedrag.

Let er wel even op dat je het binnen ventiel niet in het gras of zand laat vallen want negen van de tien keer vind je dit dus never nooit niet meer terug. En vind je het wel terug vergeet dan niet om het ventiel goed schoon te maken met water uit je bidon bijvoorbeeld anders zou het wel eens kunnen wezen dat het ventiel gaat lekken. Kun je weer opnieuw beginnen.

 

4 Maart........de nieuwe buitenband is binnen!!!!

Waarom vermeld ik dit apart?

In januari is de geleverde band nog door Himiway zelf verzonden en door DPD bezorgd. Nu lopen alle Himiway leveringen van de originele onderdelen en accessoires via Amazon. Hoe dit met de levering van de nieuw bestelde fietsen in zijn werk gaat weet ik niet. In Duitsland was dit al even het geval kon ik vorig jaar in November al lezen op de Duitse Himiway site, in Nederland is dit nu dus ook het geval. Het gaat iets sneller en de bezorging gaat nog steeds via DPD.

 

Banden montage met gemak........

Heb je wel eens zitten pieren en mopperen met onderhand het zweet op je voorhoofd omdat een buitenband van je fiets bij montage niet makkelijk in de velgrand glijd bij het monteren?

Heel herkenbaar denk ik.

Een gemonteerde band die na montage scheef op de velg ligt of op een aantal plaatsen met geen mogelijkheid in de velgrand glijd en er een oneffen loopvlak ontstaat waardoor je bij het rijden het gevoel hebt of je door kuilen en gaten aan het rijden bent of een lekke band hebt zijn een paar voorbeelden.

Ook hier zijn manieren voor om dit op te lossen en zijn er handige hulpmiddelen voor te koop.

Om het monteren makkelijker te maken zijn er namelijk bandenmontage vloeistoffen te koop. Deze zorgen ervoor dat de buitenband moeiteloos in de velg glijd en je niet eindeloos aan de band moet trekken en wrikken om deze goed op de velg gelegd te krijgen als dit op deze manier al lukt. Rubber op metaal glijd nu eenmaal lastig.

Je kunt kiezen tussen diverse merken maar mijn voorkeur gaat toch uit naar een van de twee volgende merken;

Rema Tip Top montage vloeistof Remaxx Bike of Schwalbe Easy Fit montage vloeistof.

Beide met een bijgeleverd sponsje aan te brengen en na ongeveer 10 minuten is de vloeistof vervlogen zodat de buitenband niet vet en plakkerig blijft.

Rycu Tweewielers.....de Himiway Dealer voor Eindhoven en omgeving!!!!

Vandaag 4 Mei 2024 naar de opening van de nieuwe winkel van Rycu Tweewielers in Eindhoven geweest.

Je vind deze winkel in het winkelcentrum aan het Nederlandplein op nummer 110 in de wijk Woenselse Heide.

Supervriendelijke ontvangst bij de eigenaar gehad met een lekkere bak koffie. Natuurlijk de aanwezige Himiway modellen eens uitgebreid staan te bekijken. De keuze is reuze bij Himiway, voor ieder wat wils.

Een uurtje vullen met over het merk Himiway lullen en rondkijken was op deze manier in no time voorbij.

Net als ik is de eigenaar helemaal verzot op Himiway en hij weet er echt alles over te vertellen!!

Dus wil je een model van Himiway kopen......eerst bij Rycu Tweewielers Eindhoven binnen lopen.

Je zult er zeker geen spijt van krijgen.

Wat kunnen zij voor je betekenen?

Verkoopadvies en verkoop.

Onderhoud en Service.

Accessoires en Onderdelen.

Kijk maar eens op hun facebook pagina of op www.rycutweewielers.com 

Zaterdag 9 Juni 2024;

Even bij Rycu Tweewielers langs geweest voor een set nieuwe remblokjes. Ik heb met deze blokjes ruim 6000 km. gereden.

Natuurlijk ga ik deze even zelf vervangen.

Als je weet hoe je dit moet doen is het een leuk en simpel klusje om te doen en zo gepiept.

Veel mensen klagen over de werking van de mechanische schijfremmen van de Cruiser en de levensduur van de remblokjes.

Hierover even een paar tips die je in de gaten moet houden en wat je kunt doen om de remmen in goede staat te houden;

De remschijven regelmatig reinigen;

Met remmenreiniger die je op een doek spuit kun je voorzichtig de schijven schoon poetsen. Let er wel op dat je hierbij de remblokjes niet raakt. Het beste werkt dit als je de remklauw even demonteert. Is heel simpel even de twee bouten waar die mee vast zit losdraaien en voorzichtig de remklauw loshalen.

Remkabels smeren;

Ik spuit de binnen kabels een keer per maand in op de plekken waar deze de zwarte buitenkabel ingaan bij de remklauw van het voor- en achterwiel en bij de beide remgrepen aan het stuur. Ik gebruik hiervoor WD40. Glijden de kabels echt niet soepel meer kun je hiervoor ook een speciale kruipolie gebruiken.

Zo voorkom je dat er water en vuil tussen de buitenkabel en de binnenkabel komt wat tot roest en dus een mindere werking van de remmen kan leiden. Je remkabels blijven op deze manier in een goed werkende staat zodat je ze normaal gesproken eigenlijk nooit hoeft te vervangen.

Als een remkabel breekt is dit meestal aan achterstallig onderhoud te wijten!

De remmen stellen en centreren;

Op de remklauw zit aan de binnenkant een zilveren stelschroef(zie foto beneden) Je draait deze voorzichtig rechtsom totdat deze niet verder kan. Je voelt dat de stelschroef klikt. Vervolgens een slag= een klik linksom. De remblokjes zitten nu weer netjes in het midden ten opzichte van de remschijf en zullen gelijkmatiger afslijten en gaan zo langer mee.

Wil je de remblokjes zelf vervangen en weet je niet precies hoe en wat kijk dan eens op het You Tube kanaal van Tinkering Turtle en zoek het filmpje van Tektro Aries Brake Pad Replacement op. Stap voor stap word hier heel duidelijk uitgelegd hoe je dit moet doen. Beetje kennis van de Engelse taal is wel nodig maar zoals hij het uitlegt kun je ook met Nederlands prima uit de voeten.

Je vind verder op dit kanaal nog heel veel meer nuttige filmpjes over onderhoud en software instellingen van de Himiway Cruiser.

Maar zoals ik al zo vaak gezegd heb, twijfel je aan eigen kunne.

Het onderhoud en reparatie bij je Himiway dealer of je eigen fietsenmaker uit laten voeren!

Het monteren van de nieuwe remblokjes is voor mij natuurlijk kippetje eitje en zo gedaan. Maar ik zag bij het vervangen van de remblokjes dat ik in het achterwiel 3 gebroken spaken heb. Deze spaken bestelt bij Rycu Tweewielers in Eindhoven en zij monteren deze van de week ook even voor me. Ik kan dit ook wel zelf doen maar dit is best een lastig klusje.

Op deze manier hoef ik thuis niet op de tuintafel te gaan staan klooien.

De vraag van hen was hoe kan dit? Nou als ik op fietsreis ga dan heb ik een gewicht van denk ik rond de 140 kilo op het achterwiel staan daarom verbaasd me dit dus niet echt. Gewoon goed in de gaten houden onderweg of eens per maand bijvoorbeeld bij een poetsbeurt en als er een of meerdere spaken kapot zijn snel laten repareren. Ik heb gevraagd om een paar spaken extra te bestellen zodat ik er een aantal als reserve voor onderweg mee kan nemen. Kom ik niet voor verrassingen te staan.

Let er bij het bestellen ook op dat de spaken in het achterwiel een andere lengte hebben als die van het voorwiel.

De wielnaaf achter met de motor erin heeft een andere diameter als die van het voorwiel. Om safe te spelen onderweg dus altijd voor het achterwiel 22 cm. en het voorwiel 25 cm. de juiste spaaklengte en dikte bestellen en meenemen. 

Zo weten jullie dat ook weer!!!

 

Zaterdag 15 Juni 2024;

Vandaag de Himi naar Rycu Tweewielers gebracht voor het spakenverhaal. Ze hebben gelijk de ketting vervangen omdat die versleten was. Deze had ik zelf nog niet zo goed bekeken maar naar 6150 kilometer kan deze wel aan vervanging toe zijn. De cassette en het voorblad zijn nog in goede staat, hier wil ik toch wel de 9500 km. mee gaan halen. Eens kijken of dit lukt. Verder zijn er geen dingen op het mechanische vlak aan het licht gekomen waarvan je denk dit moet ook nog even gerepareerd of vervangen worden dus kan ik de komende tijd weer probleemloos fietsen.

Op het elektrische vlak zitten er twee dingen aan te komen.

Als eerste het display. Hier zit een lichte streep in aan de onderzijde van het schermpje en heeft last van condens. Dus duidelijk een vochtprobleem. Hierdoor word de controller die bij de trapas op het frame gemonteerd zit niet goed meer aangestuurd en gebeuren er vreemde, onverklaarbare dingen. Zoals de instelling van 48 volt naar 36 volt die spontaan ingesteld word. Zoals het scherm valt even helemaal uit terwijl de fiets het gewoon nog doet. Zoals de trapondersteuning word ineens minder of valt helemaal weg. Zoals de 2 accu's die ik heb elk na 45 kilometer gereden te hebben leeg zijn.

Dit zijn een paar probleempjes die mij overkomen zijn.

Als tweede de trapkrachtsensor die op de trapas zit moet binnenkort uit voorzorg vervangen worden. Deze is inwendig zo smerig dat die niet meer schoon te krijgen is. Ik heb deze sensor al eerder van Himiway toegestuurd gekregen, was ook garantie maar ik heb nog geen tijd gehad om deze te vervangen.

Over het display heb ik contact opgenomen met Himiway Nederland omdat de Himi nog in de garantie periode van twee jaar zit om te kijken of dit onderdeel ook onder de garantie valt.

Vrijdag 21 Juni 2024;

Na veel e-mail verkeer met de klantenservice van Himiway met het doorsturen van foto's en het uitleggen van de problemen word het display onder garantie vervangen.

Woensdag 3 Juli 2024;

Het nieuwe display is binnen en wat denk je..........het werkt niet zoals het zou moeten.

Display geeft error code 30 aan, een communicatie fout. Zou plug en play moeten zijn maar dat is het in dit geval dus niet.

Dus weer het Email verkeer met de klantenservice van Himiway opgestart om te kijken hoe nu verder. Dus weer uitleg, foto's, filmpje doorsturen enz. Ook nog even met Rycu Tweewielers gebeld ook zij zitten regelmatig met hetzelfde probleem de laatste tijd. Eens kijken hoe nu verder. Ben blij dat mijn Himi het behalve af en toe rare dingen met het display het nog wel gewoon doet anders had ik een serieus probleem gehad omdat mijn Himi mijn enigste vervoersmiddel is wat ik heb.

Ik vind het nu wel erg lang duren nu al meer dan 2 weken. Ik vind dat dit zeker omdat het een garantie geval is anders zou moeten en heb dit bij Himiway ook aangegeven. Eens kijken hoe het nu verder gaat.

Op de foto's beneden links het display met de streep onderin en rechts het nieuwe met de error code. 

Woensdag 17 Juli 2024;

Het nieuwe display is onderweg!!!! Dit zwerft sinds vorige week vrijdag 12 Juli nog ergens in China rond dus dit zal in de loop van de volgende week wel geleverd worden. Ben benieuwd of dit nu wel het juiste display is. We zullen het zien.

Spaken verhaal........

Bij de Wilhelmina 4 daagse 2024 zijn zoals ik op de pagina die ik hierover gemaakt heb al vertelt heb op donderdag 11 Juli wederom een paar spaken in het achterwiel gesneuveld. Het heeft denk ik iets te maken met een verkeerde spaak spanning. Nu ben ik eens op het internet aan het snuffelen geweest naar een gespecialiseerd bedrijf in wielen en spaken.

Ben hierbij uitgekomen bij www.vlechtservice.nl  gevestigd in Utrecht.

Zij zijn gespecialiseerd in alles wat maar met fietswielen te maken heeft. Ik heb hier 7 nieuwe spaken maat 12 G met 13 G draad besteld zodat ik hopelijk het probleem op kan lossen. De bijpassende spaaknippels, dik en lang anders past het niet met 13 G draad heb ik bij Wieringa Tweewielers bij mij om de hoek even gehaald. Na een uurtje hobbyen, wiel demonteren, band eraf spaak erin zetten band er weer op leggen en alles weer monteren. Daarna wiel gericht zodat de slag eruit is en klaar!

Boutje, moertje, schroefje, nippeltje en nog wat van dat onderdelenspul;

Niets ten nadele van Himiway zelf. Maar het bestellen van onderdelen zoals spaken, versnellings- en remkabels en Tektro en Shimano onderdelen kan niet rechtstreeks bij Himiway. Veel andere onderdelen hebben ze wel. Kijk hiervoor maar eens op de accessoire pagina op de website van Himiway. Bij de klantenservice van Himiway zullen ze je wel altijd kunnen vertellen welk onderdeel, merk, type en eventueel maat, op je Himiway gemonteerd is. Himiway monteert zijn fietsen gelukkig af met onderdelen van bijvoorbeeld Tektro en Shimano en niet met ander goedkoop spul waarvan je maar af moet wachten of dit na verloop van tijd nog ergens te koop is. Dus ben ik eens op zoek gegaan naar een andere bedrijven die deze onderdelen ook en niet onbelangrijk sneller kunnen leveren. Vlechtservice.nl is er daar eentje van.

Voor de elektrische onderdelen zoals de motor, het display, de controller, de sensor, de kabels en de accu's kun je alleen bij Himiway zelf terecht. De Himiway dealer kan je hiermee natuurlijk ook mee van dienst zijn.